همشهری آنلاین: تعداد نامشخصی از گروگان‌هایی که پس از حمله مرگبار شبه‌نظامیان گروه الشباب به مرکز خریدی در نایروبی کنیا محبوس شده‌اند،‌ هنوز در این مرکز اسیر هستند.

 

براساس گزارش BBC، پس از حمله مرگبار روز گذشته یکی از اعضای گروه الشباب سومالی به مرکز خرید وست‌گیت در نایروبی،‌دست کم 39 نفر کشته و 150 نفز مجروح شده‌اند و با وجود اینکه مهاجمان مسلح محاصره شده اما هنوز تعدادی از مردم در گوشه و کنار این مرکز خرید به دام افتاده‌اند.

اهورو کنیاتا رئیس‌جمهور کنیا در پیامی تلویزیونی اعلام کرد تعدادی از اعضای خانواده خود را در این حمله از دست داده و به ماموران پلیس دستور داد تا این مهاجمان را تعقیب کرده و دستگیر کنند. گروه الشباب در تماسی با BBC مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفته و دلیل آن را واکنش به عملیات نظامی ارتش کنیا در سومالی اعلام کرده‌است.

درحال حاضر بیش از چهار هزار نیروی کنیایی در جنوب سومالی حضور دارند، جایی که از سال 2011 تاکنون صحنه جنگ با شبه‌نظامیان سومالیایی بوده‌است. الشباب در صفحه توئیتر خود نیز مسئولیت این حمله مرگبار که نمایش وست‌گیت نامیده به عهده گرفته است.

طی حمله به این مرکز خرید عده‌ای از مردم موفق به فرار شدند اما عده‌ای نامشخص درون مغازه‌ها پنهان شدند و عده ای از آنها همچنان گروگان گرفته شده‌اند، اما پنج نفر از آنها آزاد شدند. نیروهای پلیس در نایروبی اعلام کردند تمامی تلاش خود را برای آزادی بقیه گروگان‌ها و تحت کنترل درآوردن مرکز خرید انجام خواهند داد.

مقامات از خبرنگاران درخواست کرده‌اند حین تهیه گزاترش از این رویداد خونبار احتیاط را رعایت کنند زیرا ممکن است گردانندگان این حمله اخبار را تحت نظر داشته‌باشند و بتوانند از برنامه پلیس ونیروهای ارتش کنیا مطلع شوند. تاکنون تعدادی از مهاجمان دستگیر شده‌اند و یکی از مهاجمان دستگیر شده در اثر شدت جراحات وارده کشته شده‌است.

برخی از شاهدان عینی به نیروهای پلیس گفته اند که مهاجمان به گروگان‌ها گفته‌اند که مسلمانان می‌توانند بروند،‌تنها غیر مسلمانان کشته می‌شوند.

گفته می‌شود این حمله مرگبار یکی از فاجعه‌بارترین رویداد‌هایی است که از حمله به سفارت آمریکا در سال 1998 تاکنون در کنیا رخ داده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۴